Bosvruchten havermoutpap

Bosvruchten havermoutpap

Ik hoor vaak dat havermoutpap saai is en snel ‘tegen steekt’. Nochtans kan je eindeloos variëren om jouw havermoutpap te ‘pimpen’. Elke ochtend start ik met een kleurrijk ontbijt. Havermoutpap met vers fruit of zelfgemaakte granola met yoghurt en vers fruit zijn mijn standaard ontbijtjes. Met uitsluitend een stuk fruit heb ik ’s morgens niet gegeten want dan krijg ik tegen 9 uur reeds een energiedipje en kan ik alleen maar aan zoetigheden denken. Van havermoutpap in combinatie met noten, zaden en fruit krijg ik tonnen energie en kan ik perfect een voormiddag op overleven. Al eet ik tegen 10 uur meestal wel een stuk fruit, wat nootjes of wat rauwe groenten zodat ik met geen reuzehonger ga lunchen. Want dan bestaat de kans dat ik veel te grote porties eet. Teveel is nooit goed. Al is dat nog steeds mijn grote werkpunt. Mijn porties zijn nog vaak te groot. Zeker bij het avondmaal verorber ik veel te grote porties. Het klinkt misschien belachelijk maar mijn grootste angst is honger hebben. Mijn leven draait dan ook constant rond eten 🙂 Ik heb nog maar gedaan met ontbijten en ik denk al aan mijn volgend tussendoortje. Na het avondmaal denk ik aan wat ik nog zou kunnen snoepen. Als ik ergens naartoe ga zorg ik altijd dat ik eten op zak heb. Gelukkig eet ik 90% gezond maar te grote gezonde porties zijn nog steeds te grote porties, ook al is het gezond. Maar goed, terug naar de bosvruchten havermoutpap!

Geef nu toe, wie wil zijn dag niet starten met dit kleurrijk ontbijt? Heb je geen tijd ’s morgens om te ontbijten? Maak enkele porties havermoutpap klaar en bewaar het per portie in de koelkast. ’s Morgens hoef je enkel jouw havermoutpap nog op te warmen. Of neem jouw portie mee naar het werk 🙂 Dan kan je jouw collega’s lekker jaloers maken met jouw smeuïge kleurrijke ontbijt 🙂 Eens je de havermoutpapmicrobe te pakken hebt zal je net zoals ik niet kunnen stoppen met experimenteren. De komende weken ga ik wat experimenteren met kleur. Groene, gele, oranje, paarse, roze havermoutpap. Ze gaan allemaal de revue passeren! To be continued 🙂

Nog meer havermout ontbijt inspiratie nodig? Lees dan zeker ook de recepten warme havermoutpap, havermout pannenkoekjes en overnight oats.

Bosvruchten havermoutpap 1   Bosvruchten havermoutpap 2

Wat heb je nodig?

  • 30 gram havermout
  • 150 ml (plantaardige) melk
  • handvol diepgevroren bosvruchten (of ander diepgevroren fruit, of vers fruit)
  • Chocolade granola
  • extra diepgevroren bosvruchten om af te werken

frambozen havermoutpap   Frambozen havermoutpap

Bosvruchten havermoutpap   Bosvruchten havermoutpap

Wat moet je doen?

Strooi de havermout in een steelpannetje en voeg de melk toe. Breng de havermoutpap aan de kook. Van zodra de havermoutpap begint te pruttelen mag je het vuur uitzetten. Voeg vervolgens de diepgevroren bessen toe en meng alles mooi onder elkaar. Laat enkele minuten staan en plet vervolgens met een vork alle besjes mooi plat tot er een smeuïge massa ontstaat. Wie wenst kan nog wat extra zoetstof zoals honing toevoegen. Ik doe dit persoonlijk niet omdat ik niet hou van super zoet. Giet de bosvruchten havermoutpap in een kommetje en werk af met chocolade granola en nog wat extra bosvruchten. Smakelijk!

Bosvruchten havermoutpap   Bosvruchten havermoutpap

Bosvruchten havermoutpap   Bosvruchten havermoutpap

Virginie
Door Virginie

Laat je bericht na