Home Dessert Healthy Bounty’s
Healthy Bounty’s

Healthy Bounty’s

7 januari 2017
Met slechts 4 ingrediënten

Enkele maanden geleden was ik in mijn kokosnoot periode en kocht ik onder andere enkele zakjes kokosrasp. En dan is de kokosnoot periode opeens voorbij en blijft de kokosrasp in de kast liggen. Omdat de kokosrasp dreigde te vervallen besloot ik er gezonde Bounty’s met te maken. Eenvoudig om te maken en om de vingers van af te likken. Perfect als gezond tussendoortje of als snoepje bij de thee! Tip: Misschien best ineens een dubbele portie maken want ik kan jullie nu al beloven dat de Bounty’s geen dag zullen overleven in de koelkast 🙂 Het is heel lang geleden dat ik nog eens de “echte” Bounty’s gegeten heb maar geloof me als ik zeg dat je het verschil bijna niet smaakt! Ik vind ze persoonlijk zelfs nog beter dan de “echte” Bounty’s want deze vulling is veel minder droog.

 

Zo maak je het

Snijd de dadels in kleine stukjes. Leg de kokosrasp, stukjes dadels en melk in de keukenhakker en mix tot er ‘deeg’ ontstaat. Begin met 1 koffielepel melk, nadien kan je nog altijd extra melk toevoegen. Test het deeg door het mengsel tussen jouw handpalmen te drukken. Is het kleverig genoeg en valt het deeg niet uit elkaar? Dan hoef je geen vloeistof meer toe te voegen. Heb je per ongeluk teveel melk toegevoegd? Voeg dan nog wat extra kokosrasp toe tot het deeg opnieuw vaster wordt.

Maak van het deeg enkele langwerpige blokjes en leg in een doosje. Plaats 20 à 30 minuten afgedekt in de diepvries, tot de vorm vrij stevig is maar nog niet bevroren. Smelt de chocolade au bain-marie en dip de kokosreepjes in de chocolade. Bijna onmogelijk om hier niet te knoeien :). Laat de Bounty’s uitlekken op een rekje. Eens de chocolade gestold is kan je de gezonde Bounty’s in een afgesloten doosje in de koelkast bewaren. Koel vind ik ze persoonlijk het lekkerst! Smakelijk! De ingrediëntenlijst en het printbare recept vind je onder de foto’s terug.

 

Nog meer kookinspiratie

Recepten waar geen bakken aan te pas komt vind ik best wel eens leuk. Het recept van de Snickers dadels, chocolade truffels en chocolade banaan ijscrème zijn daar ook zo’n lekkernijen waar weinig werk aan is.

Chocolade, iedereen lust het wel. Het recept chocolade bananenbrood, chocolade amandelbrownie en warme havermoutpap zijn dan ook heel populair op de blog.

 

Liefs,
Virginie



Volg A Spoonful of Happiness op de voet via Facebook en Instagram

Healthy Bounty's

 

HEALTHY BOUNTY

Print dit recept
Aantal: 6 à 7 stuks

Ingrediënten

  • 80 gram kokosrasp
  • 4 dadels, ontpit
  • een scheutje (plantaardige) melk
  • 100 gram pure chocolade

Instructies

  1. Snijd de dadels in kleine stukjes.
  2. Leg de kokosrasp, stukjes dadels en melk in de keukenhakker en mix tot er ‘deeg’ ontstaat. Begin met 1 koffielepel melk, nadien kan je nog altijd extra melk toevoegen.
  3. Maak van het deeg langwerpige blokjes en leg in een doosje.
  4. Plaats 20 à 30 minuten afgedekt in de diepvries, tot de vorm vrij stevig is maar nog niet bevroren.
  5. Smelt de chocolade au bain-marie en dip de kokosreepjes in de chocolade.
  6. Laat de Bounty’s uitlekken op een rekje. Eens de chocolade gestold is kan je de Bounty’s in een afgesloten doosje in de koelkast bewaren.

Heb je dit al gelezen?

6 reacties

Avatar
monique 8 januari 2017 - 16:18

ik vraag mij af, wat hier zo gezond aan is. Het bevat erg veel suikers, en vetten.

Reply
Virginie
Virginie 8 januari 2017 - 16:36

Beste Monique,

Er is een groot verschil tussen natuurlijke en onnatuurlijke suikers. Er is een groot verschil tussen bewerkte en onbewerkte producten. Er is een groot verschil tussen gezonde en ongezonde vetten. Ons lichaam heeft gezonde vetten nodig. Natuurlijke suikers zijn beter dan geraffineerde suikers. Fruit is ook een natuurlijke suiker. Onbewerkte producten zijn beter dan bewerkte producten. Verder is de discussie over gezonde voeding natuurlijk oneindig lang. Voor 1 onderzoek zijn er tien andere onderzoeken die het ene onderzoek tegenspreken. Alles met mate is nog steeds de gouden regel, ook voor gezonde producten. Deze Bounty’s zijn alvast gezonder in vergelijking met de Bounty’s uit de supermarkt. Verder geloof ik dat iedereen voor zichzelf moet bepalen wat kan en niet kan. Ik probeer zo dicht mogelijk bij de natuur te blijven. Alles wat aan bomen en struiken groeit, uit de grond of de zee komt heeft nog altijd de meeste voedingstoffen die ons lichaam nodig heeft. En verder is het kwestie van gezond boerenverstand.

Groetjes, Virginie

Reply
Avatar
Anne 9 januari 2017 - 09:27

Wat een fijn recept, zo herkenbaar ook (heb een hele lading kokosrasp liggen). Ik ga deze even onthouden en snel eens proberen.

Reply
Virginie
Virginie 9 januari 2017 - 19:14

Hi Anne,

Laat maar weten wat je ervan vond! Smakelijk alvast 🙂

Groetjes,
Virginie

Reply
Avatar
Tanja 17 februari 2017 - 19:55

Ik vind ze heerlijk…. kokospalm suiker is niet eens nodig….

Reply
Virginie
Virginie 17 februari 2017 - 20:15

Hi Tanja,

Bedankt! En inderdaad, de kokospalmsuiker is eigenlijk overbodig. Ik was dan ook van plan het recept dit weekend aan te passen 🙂
De laatste keren heb ik ze altijd zonder kokospalmsuiker klaargemaakt en eigenlijk proef je geen verschil.
Hier ligt er intussen opnieuw een lading in de koelkast! 🙂 Fijn weekend!
Groetjes,
Virginie

Reply

Laat een reactie na

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.